Straatnaam of huisnummer veranderd door de fusie? Lees dit even!

Gepubliceerd op  dinsdag 31 dec 2024 om 07:50 uur
Inwoners die door de fusie een nieuwe straatnaam en/of nieuw huisnummer krijgen, moeten dat tijdig op hun identiteitsbewijs laten aanpassen. Ze kunnen hiervoor terecht bij de dienst Burgerzaken in gemeentehuis Tessenderlo, maar ook nog drie maanden op dinsdag in gemeentehuis Ham.

Wijziging straatnaam en/of huisnummer

De aanpassing van de eID, kids-ID of elektronische identiteitskaart met de nieuwe straatnaam en/of huisnummer is gratis. Als de eID, kids-ID of elektronische identiteitskaart ook vernieuwd wordt, gelden wel de normale procedures en tarieven.

Waar kan je je eID laten aanpassen?

  • Vanaf vrijdag 3 januari 2025
    in gemeentehuis Tessenderlo, Markt 15A, zonder afspraak.

  • Elke dinsdag (08.30-12.00 uur en 13.00-16.00 uur) vanaf dinsdag 7 januari tot eind maart 
    Zonder afspraak in gemeentehuis Ham (eerste verdieping) voor een aanpassing van de chip op hun eID, kids-ID of elektronische vreemdelingenkaart. 
    Je moet je aanmelden bij de onthaalbalie en krijgt daar een volgnummer.
    Bij grote drukte kan het zijn dat we je vragen om op een andere dag terug te komen of naar dienst Burgerzaken in Tessenderlo te gaan.

Belangrijk!

In Ham kunnen alleen inwoners van wie de straatnaam en/of het huisnummer wijzigt door de fusie terecht.
Een gelijktijdige vernieuwing is niet mogelijk bij het tijdelijke loket in Ham.

Deze aanpassing is gratis. 

De wijziging gebeurt via je pincode, bij kinderen onder de zeven jaar is dit via hun puk-code.

Maak een afspraak

Naar top